czwartek, 6 czerwca 2013

Ażurowy koszyczek-kurs.

Witam.
Dzisiaj chciałabym pokazać kurs na ażurowy koszyczek.
Zobaczyłam go na rosyjskiej stronie i postanowiłam go zrobić dla was.



Materiały potrzebne :
rurki z gazet,2 kółka z tektury,klej,nożyczki ,drucik,wzornik i szablon.

1.Rozpoczynamy od szablonu.
       Szablon to zwykłe kółko narysowane na tekturze.
2.Na tekturowe kółko przyklejamy rurki.  16x2 szt.
3.Następnie doklejamy po trzy rurki{u mnie te białe}
Będą służyły później jako rączka.
4.Podnosimy białe rurki do góry.
5.Oplatamy jeden raz na około tektury.
6.Przyklejamy nasz koszyczek do szablonu .
7.I zaczynamy wyplatać.
Nad pierwszą ,pod drugą ,nad trzecią ,pod czwartą ,nad piątą i reszte zostawiamy.
8.W taki sposób oplatamy dookoła tektury .
Na płasko.

9.Odklejamy masz koszyk i nakładamy na wzornik.
Powoli formujemy koszyk,wyciągając wystające rurki.
10.Wystające rurki będą nam potrzebne.Zrobimy z nich dolny brzeg koszyczka.
11.Do naszych białych rurek wkładamy druciki i formujemy .

12.I nasz koszyczek jest gotowy.
     Można też zrobić bez rączki.
              
                    Życzę udanego wyplatania.

Jeśli jset coś niezrozumiale opisane - to piszcie .Wytłumaczę.

7 komentarzy:

  1. kursik super sama spróbuję taki zrobić pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Extra kursik , bardzo fajny koszyczek Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie jako dla laika, ważną informacją byłoby abyś podała średnicę kółek na wzorniku. Czy możesz uzupełnić ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Twój kursik pomógł mi w wykonaniu takiego koszyczka.
    http://www.garnek.pl/andula/27394668/wiklina-papierowa
    Zaznaczam, że stawiam pierwsze kroki w wyplataniu. Dziękuję Ci serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepraszam za moje pytanie, ale czy te szare rurki też mają druty w środku? I drugie co to jest wzornik? Nigdy nie miałam do czynienia z wikliną i stąd moje dziecinne pytania :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Hola divina esta canastita y muy bien el paso a paso gracias por compartir besos.

    OdpowiedzUsuń